between sad tears and happy tears

apakah anda pernah menangis?


aha! those of you who said no, i wonder what your heart made of.. :D *no offense*
tapi siapa sih yang gak pernah nangis dalam hidupnya? bayi lahir aja langsung cenger aliyas nangis kok.


well, i just want to write this post for my mom. i just skyped her - the last time i saw her was a month ago when i was about to leave jakarta to dubai. and then this was the first time we skyped and saw each other again (virtually of course). of course, i miss her. we are not only mother and daughter but we are also like sister and best friend. yes, she is my best friend in this world.


but i wonder til now. not that i want to see her cry, but i wonder if i ever saw her crying in front of me. no, she never. 


saya dan ibu saya memang tak mudah berekspresi, berucap kata sayang setiap hari misalnya. tapi saya yakin ibu saya sayang, dan saya yakin ibu saya tahu saya sangat sayang dg dia, dari perilaku kami masing-masing. and this i guessed shaped who i am today and how i express my feeling to people near me. sometimes they can accept this, sometimes they can't.


sekarang saya tahu mengapa satu-satunya memori saya ttg ibu saya menitikkan air mata di depan saya adalah saat sy beritahu dia kabar saya diterima beasiswa - when both of us least expected. iya, beliau menitikkan air mata bahagia. tidak pernah menampakkan air mata sedihnya di depan saya. she is probably the strongest person i've ever met. and this i guess, what i should learn because this is what made me strong.


bukan, saya bukannya mau bilang orang yang nangis itu orang yang lemah. tapi saya hanya beranggapan, dengan tidak menampakkan kesedihan kamu di depan orang yang kamu sayang, kamu sudah menguatkan orang itu. dan beliau sudah menguatkan saya dari dlu smpai sekarang dengan cara itu. 


i still have to learn a lot. from her. thanks, buk! :D


we don't usually wear veil, but at this wedding of our relatives we did

ah, and i miss my surup!


surup waktu masih awal sampe rumah saya, dan masih kurus
*hey sy blm cerita soal kpindahan surup ya? next post i hope*

Comments

Popular posts from this blog

Blue Valentine - a movie about love that doesn't work

Pojangmacha: Korean angkringan

haruskah ak diruwat?